W naszej szkole organizowane są zajęcia z terapii pedagogicznej zwane inaczej zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi. Są to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom z dysfunkcjami rozwojowymi, przede wszystkim z dysleksją rozwojową, dyskalkulią lub dzieciom zagrożonym tymi dysfunkcjami. Rozwijają i aktywizują wszystkie te funkcje intelektualne i osobowościowe uczniów, które umożliwiają im prawidłowe funkcjonowanie w klasie i w szkole.
Celem terapii pedagogicznej jest:
– pomoc uczniom w przezwyciężaniu trudności i umożliwienie im prawidłowego funkcjonowania
w zespole klasowym oraz osiągania pozytywnych wyników szkolnych
-stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniów
z utrudnieniami rozwojowymi na miarę ich możliwości;
– stymulacja rozwoju i korekta zaburzonych procesów poznawczych warunkujących uczenie się poprzez:
*ćwiczenia orientacji przestrzennej;
*ćwiczenia orientacji położenia własnego ciała;
*ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej
*ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej ;
*ćwiczenia sprawności manualnej;
*ćwiczenia usprawniające proces czytania i pisania z uwzględnieniem ćwiczeń na koncentracje uwagi, spostrzegawczości;
*ćwiczenia kształtujące umiejetność porównywania, segregowania i samokontroli;
*ćwiczenia sprawności ortograficznej- umiejętności zastosowania zasad ortograficznych.
Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela posiadającego przygotowanie z zakresu terapii pedagogicznej .